onsdag 31 oktober 2012

Trick or Treat??

Halloween är inget för mig. Amerikanskt och kommersiellt jippo som mestadels retar upp mig varje år. Jag har inget emot spindelväv och häxhattar och såna typer av figurer och mönster. Men just att vi i Sverige ska fira Halloween retar mig. Vem bryr sig om vår riktiga helg och firar den? Hur många barn vet idag vad Alla Helgons dag är?

I lördags var det scraplopp på Pema och då fick vi göra en Halloween-layout. Passande nog hade jag foton som passade, då vi hade fått ägg kastade på vårt fönster en sommarkväll. Tydligen någon som inte hade koll på när man firade Halloween eller att man skulle ringa på först...



Rivna papper och inspiration av Jessica på Pema

Blomma i nån form av skinn och massor av Washitejp

Glitterlim och häftiga papper kommer man långt med.

Mer Washitejp och tyll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar